1. Nota naukowa

  • 2012: magister nauk politycznych, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • 2013: licencjat administracji, UJK
  • 2015: doktor nauk politycznych

2. Funkcje

  • 2021-2023: opiekunka rocznika studiów
  • współorganizacja cyklu konferencji „Polityka jest kobietą”
  • członkini kieleckiego oddziału Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych

3. Zainteresowania naukowe

  • komunikowanie polityczne
  • zarządzanie informacją w mediach społecznościowych
  • marketing polityczny

4. Publikacje

Monografie

  • Geopolitical and Humanitarian Aspects of the Belarus–EU Border Conflict, (red.) E. Kużelewska, A. Kasińska-Metryka, K. Pałka-Suchojad, A. Piekutowska, Routledge, London 2024
  • War in Ukraine. Media and Emotions, (red.) A. Turska-Kawa, A. Kasińska-Metryka, K. Pałka-Suchojad, Palgrave Macmillan, Cham 2023
  • The Russia-Ukraine War of 2022. Faces of Modern Conflict, (red.)A. Kasińska-Metryka, K. Pałka-Suchojad, Routledge, London 2023

Rozdziały w monografiach

  • Old Front Lines of New Wars. The Role of the Media as a Carrier of Information About the War in Ukraine (współautorka: A. Kasińska-Metryka) [w:] War in Ukraine. Media and Emotions, (red.) A. Turska-Kawa, A. Kasińska-Metryka, K. Pałka-Suchojad, Palgrave Macmillan, Cham 2023, s. 9-19
  • New and Old Stereotypes of Ukrainians in Polish Society (współautorka: A. Kasińska-Metryka) [w:]The Russia-Ukraine War of 2022. Faces of Modern Conflict, (red.)A. Kasińska-Metryka, K. Pałka-Suchojad, Routledge, London 2023, s. 79-93
  • Fake news as a manipulation tool in social media [w:] Fashion politics: the strategic directions of political marketing, (red.) R. Dudała, Jan Kochanowski University, Kielce 2018, s. 27-36
  • Media społecznościowe w roli „watchdoga”, [w:] Państwo i prawo wobec wyzwań u progu trzeciej dekady XXI wieku: księga jubileuszowa z okazji 70. urodzin Profesora Jerzego Jaskierni, T. 2, (red.) R. M. Czarny, Ł. Baratyński, P. Ramiączek, K. Spryszak, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2020, s. 247-252
  • Gender w „gorsecie” prasy katolickiej. Analiza politologiczna na podstawie wybranych publikacji „Tygodnika Powszechnego” i „Niedzieli”, [w:] Marketing polityczny w gorsecie mediów, (red.) R. Wiszniowski, A. Kasińska-Metryka, Toruń 2014, s. 214-224

Artykuły w czasopismach naukowych

  • Who Keeps the Gate? Digital Gatekeeping in New Media, “Zeszyty Prasoznawcze”, t. 64, nr 2, DOI: 10.4467/22996362PZ.21.012.13477
  • #strefawolnaodLGBT. O mowie nienawiści w mediach społecznościowych, „Media i Społeczeństwo” 2021, nr 14, s. 249-264
  • Disinformation Virus: Fake News in the Pandemic Era, “Athenaeum” 2020, vol. 68(4), DOI: 10.15804/athena.2020.68.03
  • J. Habermasa sfera publiczna a nowe nowe media: Przyczynek do rekonceptualizacji sfery publicznej, „Studia Humanistyczno-Społeczne” 2018, T. 21, s. 115-125

5. Wystąpienia konferencyjne

  • Dyplomatki: O roli kobiet w dyplomacji, Uniejów 2023
  • Cyberpopulizm, «nowy-stary» populizm w nowych mediach? Podejście dyskursywne, Wrocław 2023

6. Dydaktyka

  • zarządzanie informacją w społeczeństwie sieciowym
  • marketing państw
  • marka i wizerunek państwa
  • komunikowanie międzynarodowe i kulturowe
  • kryzysowe PR